Haber Detayı
18 Mayıs 2018 - Cuma 10:33
 
Ramazan’da sigarayı bırakmak isteyenlere nane önerisi
Ramazan ayı, sigarayı bırakmak isteyenler için önemli bir fırsat olabilir. Uzmanlar, Ramazan nedeniyle herhangi bir maddenin tüketilemediği bir sürece girildiğini ve bu süreçte bağımlıların sigaradan kolaylıkla uzaklaşabileceğini belirtiyorlar.
SAĞLIK Haberi
Ramazan’da sigarayı bırakmak isteyenlere nane önerisi

Diyetisyen Bengü Ünal sigara içenler için öneride bulunarak, "Nane tüketimi yaparak nikotin açısından kendilerini daha kontrollü yapabilirler" dedi.

 

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Oğuz Kılınç ise, hekimlerin sigara bırakma sürecinde bağımlılara yardım edebileceklerini söyledi.

 

Prof. Dr. Kılınç ramazanda sigara bağımlılarına şunları önerdi:

 

“Sigara bağımlılarının beyinlerinde bunu geçici bir süreç olarak kodlamamaları gerekiyor. Tütün kullanımını kurtulmaları gereken bir davranış olarak algılamaları lazım. Bu sadece ramazanda kurtulunacak bir davranış değil, yaşam boyu kurtulmaları gereken bir davranış. Böyle düşünürlerse, sadece ramazan ayında değil bütün ömür boyu sigarayı bırakacağım derlerse ve yola bu şekilde çıkarlarsa ramazan sigarayı bırakmak için gerçekten bir vesile olabilir.”

Gün boyu sigarasız kalıp sahurda veya iftarda üst üste sigara yakan tiryakilere de Prof. Dr. Kılınç’ın bazı uyarıları var. Kılınç, “Sigaranın her dozu veluk her şekli zararlıdır ama sahurda ve iftarda üst üste içilmesi yüksek konsantrasyonda nikotin ve diğer zehirli maddelerin kana karışmasına yol açar. Bu da altta yatan ya da tanısı konmamış hastalıkların ciddi boyutlara ulaşmasına neden olabilir. Hatta ani kalp krizleri ve beyin kanamaları gelişebilir” dedi.

Prof. Dr. Kılınç sigarayı bırakanlardaki iyileşme sürecini ise anbean şöyle özetledi:

• Sigarayı bırakanlar ilk 20 dakikadan itibaren faydasını görmeye başlıyor.

• Nabız ve kan basıncı hemen normale dönüyor.

• 1. günde kanda zehirli maddeler saptanamıyor ve 1. ayda kalp damarları normal boyutuna ulaşıyor.

• 1. yılın sonunda kalp krizi geçirme riski 2 kat azalıyor.

• 5. yılın sonunda kanser riski yarı yarıya azalıyor.

• 10. yılın sonundaysa eğer kalıcı bir hasar oluşmamışsa sigarayı bırakanların hiç sigara içmemişlerle eşit düzeye geldiğini biliyoruz.

Bol bol su için

Diyetisyen Bengü Ünal da, sigaranın bir dudak tiryakiliği yarattığını kaydetti. Ünal, iftardan sonraki zaman aralığında bol bol su içerek hem susuzluğumuzu gidermiş hem de 'sigara yakayım' olayını kontrollü ele almış olabileceğimizi belirtti. 

 

Ünal, uzun süre açlık ve susuzlukla karşı karşıya kaldığımızı kaydederek, bu nedenle dengeli beslenmenin özellikle Ramazan ayı için çok önemli olduğunu anlattı. Bu dönemde açlık yüzünden metabolizmanın yavaşladığını söyleyen Ünal, kişilerde yorgunluk, dikkat eksikliği, sinir, halsizlik gibi sorunlar baş gösterebileceğini, sahura kalkmadan oruç tutmanın da bu sorunları artırabileceğini belirtti.

 

Ünal, sahurda ağırlıklı süt, yumurta, peynir gruplarıyla beraber tam tahıllı besin tüketiminin tercih edilmesini, yağlı besinlerden kaçınılmasını önerdi.

 

Nane tüketin

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte hem oruç tutmak hem de sigaradan uzaklaşmak isteyenlere de önerilerde bulunan Diyetisyen Bengü Ünal, "Nane tüketimi yaparak nikotin açısından kendilerini daha kontrollü yapabilirler. Sigara bir dudak tiryakiliği oluyor. İftardan sonraki zaman aralığında bol bol su içerek hem susuzluğumuzu gidermiş hem de 'sigara yakayım' olayını kontrollü ele almış oluruz" dedi.

İftardan sonra yenilen hurma da kan şekerini dengeler.

 

İki çubuk tarçın ekleyin

Etin yanında yoğurt yediğimizde demir emiliminin daha çok azalttığımız için kansızlık probleminin daha çok artıyor. İftardan sonra yaklaşık 2 saat sonra ara öğün yapabiliriz. Bu ara öğünde ise bir porsiyon meyve olabilir, badem, ceviz grubu olabilir. Hem enerji kaybetmemiş hem de tokluğumuzu daha iyi ayarlamış oluruz. Yatmadan bir saat öncesinde ise süt yoğurt gibi besinler tüketebiliriz. Bu süt yoğurt grubu enerjimizi daha iyi bir dengede tutar" şeklinde konuştu.

 

İftardan sonra içilen suya iki çubuk tarçın atmanın kan şekerini dengeleyeceğini söyleyen Ünal, "İftardan sonra içtiğiniz suyun içerisine iki tane çubuk tarçın ekleyerek kan şekerini ayarlayabilirsiniz” dedi.

 
Kaynak: Editör:
Etiketler: Ramazan’da, sigarayı, bırakmak, isteyenlere, nane, önerisi,
Yorumlar
Diğer Haberler
Günde bir kase kabak çekirdeği yerseniz...
Günde bir kase kabak çekirdeği yerseniz...
O hastalık en çok kadınları öldürüyor!
O hastalık en çok kadınları öldürüyor!
Yanığa diş macunu sürüyorsanız...
Yanığa diş macunu sürüyorsanız...
Araç kliması kullananlara kötü haber!
Araç kliması kullananlara kötü haber!
Uyurken ağzınızdan su geliyorsa dikkat!
Uyurken ağzınızdan su geliyorsa dikkat!
Diyabetiniz varsa çıplak ayakla dolaşmayın
Diyabetiniz varsa çıplak ayakla dolaşmayın
Alzheimer
Alzheimer'ın çaresi aspirin mi?
Kendi vücudundan kas nakli yapıldı, ellerini tekrar kullanmaya başladı
Kendi vücudundan kas nakli yapıldı, ellerini tekrar kullanmaya başladı
Dikkat! Cinsel yolla bulaşıyor, kadınları kısır yapabiliyor!
Dikkat! Cinsel yolla bulaşıyor, kadınları kısır yapabiliyor!
Sıcak havalarda burun kanamasına dikkat!
Sıcak havalarda burun kanamasına dikkat!
Sabahları aç karnına için! 15 günün sonunda...
Sabahları aç karnına için! 15 günün sonunda...
Bu hastalığın çaresi
Bu hastalığın çaresi 'ev yapımı' yoğurt
Sağlık Bakanı açıkladı... Hastanelerde yeni dönem!
Sağlık Bakanı açıkladı... Hastanelerde yeni dönem!
Bakan açıkladı: Kanser hastalarının tedavileri artık tamamen ücretsiz
Bakan açıkladı: Kanser hastalarının tedavileri artık tamamen ücretsiz
Canan Karatay tavsiye etti, satışlar patladı!
Canan Karatay tavsiye etti, satışlar patladı!
Türk girişimi, meme kanseri teşhisinde çığır açtı
Türk girişimi, meme kanseri teşhisinde çığır açtı
Kalıcı kilo vermenin püf noktaları nelerdir?
Kalıcı kilo vermenin püf noktaları nelerdir?
Panik atak en fazla gençlerde görülüyor
Panik atak en fazla gençlerde görülüyor
Aç karnına tüketirseniz 1 ayda 7 kilo verdiriyor!
Aç karnına tüketirseniz 1 ayda 7 kilo verdiriyor!
Yumurtayı böyle tüketenler dikkat! Sakın böyle yemeyin!
Yumurtayı böyle tüketenler dikkat! Sakın böyle yemeyin!
Canan Karatay: Meyveyi kurtlu bulursanız yiyin
Canan Karatay: Meyveyi kurtlu bulursanız yiyin
Yaz aylarında burun kanamasına dikkat!
Yaz aylarında burun kanamasına dikkat!
Klozete tuvalet kağıdı serip oturuyorsanız dikkat!
Klozete tuvalet kağıdı serip oturuyorsanız dikkat!
D vitamini almak için bunu yapın
D vitamini almak için bunu yapın
Havuzda serinlerken sağlığınızdan olmayın
Havuzda serinlerken sağlığınızdan olmayın
Sahura kadar 2,5 litre su tüketimi şart
Sahura kadar 2,5 litre su tüketimi şart
Apar topar ameliyata alındı, rahminden çıkan doktoru bile şaşırttı!
Apar topar ameliyata alındı, rahminden çıkan doktoru bile şaşırttı!
Kocaeli Çölyak Hastaları Yaşam Derneği Başkanı Nesrin Atar: Glütensiz yiyecekler çok pahalı
Kocaeli Çölyak Hastaları Yaşam Derneği Başkanı Nesrin Atar: Glütensiz yiyecekler çok pahalı
Felçli gelen yürüyerek gidiyor
Felçli gelen yürüyerek gidiyor
En tehlikeli virüs geri geldi
En tehlikeli virüs geri geldi
En Tehlikeli Virüs Geri Geldi! Hurma Yerken Dikkat!
En Tehlikeli Virüs Geri Geldi! Hurma Yerken Dikkat!
Bel fıtığı ameliyatında avantaj Aile Konak’ta
Bel fıtığı ameliyatında avantaj Aile Konak’ta
Acilde yeni dönem! Nüfusu 75 bin olan yerlere yapılacak
Acilde yeni dönem! Nüfusu 75 bin olan yerlere yapılacak
Oruçluyken ağız kokusunu önlemenin püf noktaları
Oruçluyken ağız kokusunu önlemenin püf noktaları
Tok tutuyor, susatmıyor: Ramazan
Tok tutuyor, susatmıyor: Ramazan'da tahinli pideye yoğun ilgi
Sebzelerin Üzerinde Arılıdır Yazınca Daha mı Doğal Oluyor?
Sebzelerin Üzerinde Arılıdır Yazınca Daha mı Doğal Oluyor?
Haber Yazılımı