Haber Detayı
15 Mayıs 2018 - Salı 16:43
 
Sağlıklı bir Ramazan geçirmek için 10 öneri
Ramazanda, günlük 3 ana öğün olan beslenme düzeni, 2 ana öğüne düşüyor. Uzun süreli açlık, iftar ve sonrasında yüksek kalorili besinlere eğilimi artırıyor. Beslenme şekillerindeki bu değişim, mide ve bağırsak sorunlarına neden olabiliyor.
SAĞLIK Haberi
Sağlıklı bir Ramazan geçirmek için 10 öneri

Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uzman Diyetisyen Özlem Tay, sağlıklı bir ramazan ayı geçirebilmek için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

 

1- Sağlıklı pişirme yöntemleri tercih edin

 

Ramazan ayında tüketilen besinlerin pişirilme yöntemleri konusunda dikkatli olunmalıdır. Kızartma usulü ile pişirilmiş yemekler yerine ızgara, fırında, haşlama veya buğulama yöntemleri tercih edilebilir. Böylelikle mide krampları, reflü, mide yanması ve hazımsızlık riski en aza indirilmiş olur.

 

2- Orucu hurma ve kuru kayısı ile açın

Uzun süren açlık sonrası iftarda kalorisi fazla olan besinlere yönelim fazla olmaktadır. Orucu hurma ve kuru kayısı gibi meyvelerle açmak, bu eğilimi azaltabilir. 10-15 dk sonrasında kuru fasulye, nohut, yarma ve yoğurt ile hazırlanan ayran aşı çorbası, mercimek veya cacık tercih edilebilir. İftarda tüketilen çorba, cacık gibi sulu besinler hem bir miktar sıvı ihtiyacını karşılayacaktır hem de mide doygunluğunu artıracaktır.

 

3- Yemeği yavaş yavaş tüketin

İftar sofralarında yemeği hızlı bir şekilde ve az çiğneyerek tüketmek yerine, küçük lokmalar halinde yavaş yavaş yemek uygun olacaktır. Çünkü hızlı ve aşırı miktarda besin ile mideye yüklenme, ani gerginlik ve tansiyon yükselmesi ile nörolojik hormonların hızlı salgılanmasına yol açar.

 

4- İftarda pide sahurda tam buğday ekmeği tercih edin

Bir ramazan klasiği olan pide, iftarda tercih edilmelidir. Sahurda ise tam buğday veya tam çavdar ekmeği tercih edilmelidir. Çünkü tam tahıllı unlardan yapılmış ekmekler daha uzun süre tok tutarak oruç tutan kişinin acıkmasını geciktirir. Ayrıca 1 avuç içi büyüklüğündeki pidenin yaklaşık 50-70 kalori yani 1 dilim ekmek kalorisine eş değer olduğu da unutulmamalıdır.

 

5- Ana yemeğin yanında yoğurt veya ayran tüketin

İftarda, çorbadan sonra bir miktar etli sebze yemeği, ızgara, zeytinyağlı sebze yemeği ile beraber yoğurt veya ayran tercih edilebilir. Yemekten sonra ise mevsim itibarıyla karpuz, kavun, şekersiz veya az şekerli olarak hazırlanan komposto tüketilebilir. Yemekten 1 saat sonra ufak bir porsiyon sütlü tatlı ile devam edilebilir.

 

6- Su tüketimine dikkat edin

Ramazan ayının sıcak günlere denk gelmesi ve vücudun su ihtiyacının artması, yeterli miktarda sıvı ve su alımı ramazanda daha da önem kazanır. Günlük su ihtiyacı 1,5-2 LT iken, sıcak aylarda bu gereksinim 2-2,5 LT’ ye çıkmaktadır. Sıvı ihtiyacının karşılanması için yeterli su tüketiminin yanı sıra, taze sıkılmış meyve ve maden suları, az şekerli veya şekersiz meyve kompostoları, kavun, karpuz gibi yaz meyveleri tüketilmelidir. Meyve tercihleri küçük porsiyonlar olmalıdır.

 

7- Her besin grubundan dengeli olarak tüketin

İftar sofrasında farklı besinlere yer vermeye çalışılmalıdır. Kırmızı et, balık, baklagiller, sebze yemeği dengeli bir şekilde 1 hafta boyunca tüketilebilir. Böylelikle sağlıklı bir beslenme düzeni sağlanabilir.

 

8- Kabızlık sorununa karşı önlem alın

Uzun süre aç kalmak, kabızlık sorununun artmasına sebep olabilir. Bu nedenle Ramazan ayında bol lifli ve posalı yiyeceklere ağırlık verilmelidir. Tam buğday veya kepekli ekmek, bulgur pilavı, kuru baklagiller tercih edilmesi, taze sebze ve meyve tercihleri bu dönemde yaşanabilecek kabızlık sorununun önüne geçecektir. Kabızlık sorunu yaşamamak için yeterli su tüketimi de son derece önemlidir.

 

9- İftardan sonra yürüyüş yapın

Ramazan ayı boyunca kilo almamak, formda kalmak ve sağlıklı beslenmek için mutlaka sahura kalkmak gerekir. İftardan sonra ise mümkün olduğunca hareket artırılmalı, egzersizler yapılmalı ve yürüyüşlere çıkılmalıdır.

 

10- Kronik hastalıkları olanlar oruç tutmak için doktoruna danışmalı

Oruç tutması sakıncalı olan hasta grupları, doktorlarının önerilerine uygun hareket etmelidir. Tansiyon, şeker ve kolesterol hastaları da oruç konusunda doktorunun uyarısına uymalıdır. 

Kaynak: Editör:
Etiketler: Sağlıklı, bir, Ramazan, geçirmek, için, 10, öneri,
Yorumlar
Diğer Haberler
Acilde yeni dönem! Nüfusu 75 bin olan yerlere yapılacak
Acilde yeni dönem! Nüfusu 75 bin olan yerlere yapılacak
Oruçluyken ağız kokusunu önlemenin püf noktaları
Oruçluyken ağız kokusunu önlemenin püf noktaları
Tok tutuyor, susatmıyor: Ramazan
Tok tutuyor, susatmıyor: Ramazan'da tahinli pideye yoğun ilgi
Sebzelerin Üzerinde Arılıdır Yazınca Daha mı Doğal Oluyor?
Sebzelerin Üzerinde Arılıdır Yazınca Daha mı Doğal Oluyor?
Türk Bilim İnsanları Kanseri Nefes Yoluyla Tespit Eden Cihaz Geliştirdi
Türk Bilim İnsanları Kanseri Nefes Yoluyla Tespit Eden Cihaz Geliştirdi
Ramazan’da sigarayı bırakmak isteyenlere nane önerisi
Ramazan’da sigarayı bırakmak isteyenlere nane önerisi
Uzmanlardan önemli açıklama: Pideyi sıcak yemeyin! Soğuk suyla oruç açmayın
Uzmanlardan önemli açıklama: Pideyi sıcak yemeyin! Soğuk suyla oruç açmayın
Ereksiyon sorununa karşı Viagra’yı tarihe karıştırabilecek buluş
Ereksiyon sorununa karşı Viagra’yı tarihe karıştırabilecek buluş
Sahurda Bunları Yiyen 24 Saat Acıkmıyor!
Sahurda Bunları Yiyen 24 Saat Acıkmıyor!
Omuz, Bacak, Kol, Bel ya da Sırt Ağrısı Çekenler Dikkat
Omuz, Bacak, Kol, Bel ya da Sırt Ağrısı Çekenler Dikkat
Sahurda ne yenir? İşte ramazanda tok tutacak yiyecekler..
Sahurda ne yenir? İşte ramazanda tok tutacak yiyecekler..
Uzmanlar uyarıyor! Cinsel içerikli filmleri izleyenleri bekleyen tehlike..
Uzmanlar uyarıyor! Cinsel içerikli filmleri izleyenleri bekleyen tehlike..
Mide yanmasına ne iyi gelir?
Mide yanmasına ne iyi gelir?
Canan Karatay: Et bulamayan bunu yesin!
Canan Karatay: Et bulamayan bunu yesin!
Bebeğini sallayarak uyutanlara kötü haber!
Bebeğini sallayarak uyutanlara kötü haber!
Facebook beyni küçültüyor
Facebook beyni küçültüyor
Kulak temizleme çubuğu zararlı mı?
Kulak temizleme çubuğu zararlı mı?
Bacak bacak üstüne atmayın çünkü...
Bacak bacak üstüne atmayın çünkü...
Bağırsağa iyi gelen besinler nelerdir?
Bağırsağa iyi gelen besinler nelerdir?
Madımak otunun faydaları nelerdir?
Madımak otunun faydaları nelerdir?
Müjde! Kellik tarihe karışabilir
Müjde! Kellik tarihe karışabilir
Ramazan
Ramazan'da ağda veya epilasyon yaptırmak orucu bozar mı?
Canan Karatay
Canan Karatay'dan Ramazan Tavsiyesi: Şimdiden Su İçmeye Başlayın
Canan Karatay: Ramazan Ayında Tuzlu Su İçin
Canan Karatay: Ramazan Ayında Tuzlu Su İçin
Et yemeyen daha uzun yaşıyor
Et yemeyen daha uzun yaşıyor
Erik yedikten sonra mutlaka bunu yapın
Erik yedikten sonra mutlaka bunu yapın
Dikkat! Baharda kalp nezlesi artıyor (Kalp sağlığı için 9 önemli kural)
Dikkat! Baharda kalp nezlesi artıyor (Kalp sağlığı için 9 önemli kural)
Tiroid ve akciğer kanseri ilacı BLU-667 insanlarda denenmeye başlandı
Tiroid ve akciğer kanseri ilacı BLU-667 insanlarda denenmeye başlandı
Kalbi durduruldu, hayata tutundu
Kalbi durduruldu, hayata tutundu
Sabah Kahvaltısını Poğaçayla Yapanlar Dikkat! 7 bin 500 Adım Atmanız Gerekiyor
Sabah Kahvaltısını Poğaçayla Yapanlar Dikkat! 7 bin 500 Adım Atmanız Gerekiyor
Kanserden Koruyacak En Etkili Yöntemler
Kanserden Koruyacak En Etkili Yöntemler
Sağlıkta yeni dönem ! Artık aile hekimleri yapacak
Sağlıkta yeni dönem ! Artık aile hekimleri yapacak
Canan Karatay:
Canan Karatay: ''Kuyrukyağı eritip içen 95 yaşına kadar yaşar''
Bu ürünleri kullanmak sigara ile eşdeğer!
Bu ürünleri kullanmak sigara ile eşdeğer!
Cinsel iktidarsızlığı bitirecek yöntem bulundu!
Cinsel iktidarsızlığı bitirecek yöntem bulundu!
Günde 2 tane lekeli olanlardan yerseniz...
Günde 2 tane lekeli olanlardan yerseniz...
Haber Yazılımı kocaeli escort escort kocaeli şirinevler escort beylikdüzü escort şişli escort