Haber Detayı
18 Mayıs 2018 - Cuma 10:28
 
Uzmanlardan önemli açıklama: Pideyi sıcak yemeyin! Soğuk suyla oruç açmayın
Ramazan'ın simgesi olan pideyi sıcak sıcak yemek en sevdiğimiz şeydir. Üstelik uzun süren açlık sonrası soğuk suyla oruç açmak oldukça cezbedicidir. Ancak bu yeme-içme tarzı sağlığımız için oldukça tehlikeli, biz değil uzmanlar söylüyor...
SAĞLIK Haberi
Uzmanlardan önemli açıklama: Pideyi sıcak yemeyin! Soğuk suyla oruç açmayın

Ramazan boyunca yanlış beslenme metabolizmanızı yavaşlatabilir aynı zamanda halsizlik, baş ağrısı, hazımsızlık ve mide bulantısı gibi birçok sağlık problemini ortaya çıkarabilir. Bu sebeple 30 gün boyunca doğru beslenmek son derece önemli.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Sıla Bilgili, oruç tutanların sağlıklarını korumaları için bu hatalardan kaçınmaları gerektiğini söylüyor:

 

Pideyi sıcak yemeyin:

 

Sıcak pide hazımsızlık sorununu ortaya çıkarır. Aynı zamanda sıcak pide yemek yemek borusunu ve ağız içini tahriş edebilir. Pideyi sadece tadımlık olarak tüketmeye de özen gösterin. Çünkü özellikle un ve şeker gibi basit karbonhidrat içeren pide gereğinden fazla yenildiğinde hipoglisemi ile hiperglisemi riskini yükseltiyor. Bu da insülin direncini artırarak karın bölgesi yağlanmasına sebep oluyor. Bunların yanı sıra pide basit karbonhidratlı olması nedeniyle posa içeriği düşük olduğu için bağırsak hareketleri de yavaşlıyor ve kabızlık gelişiyor.

 

Hızlı yemek, çorbayı ve çayı kaynar içmek

 

Yapılan araştırmalarda hızlı tüketilen yemeklerin ve çok sayıda içilen sıcak çayın yemek borusu ile ağız içi kanserine yol açtığı yönünde bulgular tespit edilmiş. Bu nedenle iftarda sıcak çorba içmekten veya iftar sonundasıcak çay tüketmekten kaçının. Bu riskin azalması için yemeğinizi soğutarak, çayınızı da ılıtarakiçmeye özen gösterin. Hazımsızlık ve reflü gibisorunların gelişimin önlemek için de yemeklerinizi mutlaka iyi çiğnenip, yavaş tüketmeye de dikkat edin.

 

“Çay ve kahve suyun yerini tutar” diye düşünmek

Su içmek için susamayı beklemeyin. Öğün aralarında tüketeceğiniz suyun 2-2,5 litreyi bulmasını asla ihmal etmeyin. Aksi halde ciltte kuruma, kabızlık gibi sindirim problemleri, kas krampları, yorgunluk ve sıcaklık hissigibi sorunlar gelişebiliyor. Bunların yanı sıra yeterli sıvı almanız dengeli bir kan basıncı için de son derece önemli. Çay ve kahve gibi kafeinli içeceklerin suyun yerini tutacağı hatasına da düşmeyin. Çünkü çay ve kahveyi fazla tüketmek çarpıntıya neden olurken, ayrıca kafeinin idrar söktürme özelliği nedeniyle idrarla sıvı kaybı artıyor. Tüm bunların yanında çay ve kahveyle alabileceğiniz krema ve şeker de kilo kontrolünü zorlaştırıyor.

Orucu buz gibi bir suyla açmak

Vücuttaki su oranı yüzde 1 azaldığında susuzluk hissi gelişiyor. Oruç tutarken susuzluk nedeniyle boğaz kuruyor ve bunun sonucunda iftarda ilk olarak doğrudan soğuk su içmek istiyoruz. “Ancak çok soğuk su veya buzlu meşrubat içildiğinde veya aşırı soğuk yiyecekler yenildiğinde, bunların temas ettiği doku hücrelerinin düzeni bozuluyor. Bu hücreler öldükleri veya devre dışı kaldıkları için vücudun savunma mekanizması olumsuz etkileniyor ve mikroplar iyi bir üreme ortamı buluyor.” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Sıla Bilgili,bunun sonucunda bademcik, mide, idrar yolu ve akciğer gibi organlardaenfeksiyon gelişebildiği uyarısında bulunuyor.Sağlığınızı riske atmamak için orucu soğuk suyla açmak yerine 8-10 derecede olan suyla açmanız daha doğru olacaktır.

 

“Sahura kalkmama gerek yok" demek

Oruç tutarken sahur ana öğünlerinizden biri olacaktır ve kahvaltı öğününüz yerine geçecektir. O yüzden “sahura kalkmama gerek yok” diyorsanız, gün içerisinde halsizlik, yorgunluk, düşük kan şekeri, konsantrasyon problemiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Sahurda doygunluğun daha uzun süreli olmasını sağlamak için yumurta, peynir, süt gibi protein içeriği yüksek besinleri tercih edin. Daha enerjik, zinde hmek ve olası kabızlığı önlemek için tam tahıllı, çavdarlı ekmek veya yulaf gibi kompleks karbonhidratlı besinleri tüketmeye özen gösterin. Söğüş, salata ve meyve tüketimi de tokluk hissi, sindirim sistemi çalışması ve kan glikozu kontrolü için önemli olan bir grubu oluşturuyor.

 

İftarı tek öğün şeklinde yapmak


İftarda boş mideye birden yüklenmemek gerekiyor. Çünkü mideye aniden yüklenmek iftar sonrası hazımsızlığa ve reflüyeyol açabiliyor. Orucu su ile açıp, ardından kuru kayısı veya hurma ile devam edebilirsiniz.İftarı 2 öğün şeklinde yapın. İftar yemeğine çorba ile başlayıp 15-20 dakika ara verdikten sonra ana yemeğe geçebilirsiniz. Ana yemek olarak da çok yağlı ağır yemekler yerine ızgara, haşlanmış veya fırınlanmış et, tavuk ya da balık yemekleri veya kurubaklagilya da zeytinyağlı sebze yemeklerini tüketin. Aksi takdirde yüksek kan şekeri, yüksek tansiyon ile kalp hastalıkları riski artabiliyor.

 

Aç karnına egzersiz yapmak

Aç karnına spora başlandığında vücudun kan şekeri seviyesi çok düşüyor. Oruç tutulan süreçte spor sonrasında toparlanmayı sağlayacak bir besin grubu tüketilememesi nedeniyle egzersiz yapmak içiniftar sonrasınıbeklemek gerekiyor. İftardan 1.5-2 saat sonra yapacağınız hafif tempolu bir yürüyüşün, yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak, kilo alma eğilimini engellemek ve besinlerin sindirimine yardımcı olmak için etkili olduğu gerçeğini göz ardı etmeyin.

 

Sıvı kaybını önlemek için aşırı meşrubat tüketmek

Ramazan’ın yaz mevsimine denk gelmesiyle hem havanın sıcaklığı hem de oruç tutma süresinin uzun olması susuzluğu daha fazla arttırıyor. Susuz kalındığı için “sıvı alımına dikkat edeyim” derken yanlış seçimler yapılabiliyor.“En saf, katkısız ve doğal içecek sudur.”diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Sıla Bilgili şu önerilerde bulunuyor: “Maden suyu gibi gazlı içeceklerin tercih edilmesinde sakınca yok, ancak asitli içeceklerin, hazır meyve sularının, şekerli kompostoların ve şerbetlerin boş enerji kaynağı olduğu ve vücuda hiçbir faydasının olmadığını unutulmamalı”

 

 

 

Kaynak: Editör:
Etiketler: Uzmanlardan, önemli, açıklama:, Pideyi, sıcak, yemeyin!, Soğuk, suyla, oruç, açmayın,
Yorumlar
Diğer Haberler
İşte gribe iyi gelecek yiyecek ve içecekler!
İşte gribe iyi gelecek yiyecek ve içecekler!
Yataktan çıkamıyorsanız bu habere dikkat!
Yataktan çıkamıyorsanız bu habere dikkat!
Kutup soğuğundan sonra salgın uyarısı!
Kutup soğuğundan sonra salgın uyarısı!
10 soruda prostat hastalığı
10 soruda prostat hastalığı
Sık sık başınız ağrıyorsa bu habere dikkat!
Sık sık başınız ağrıyorsa bu habere dikkat!
Dikkat bu salgın öldürüyor! Aids
Dikkat bu salgın öldürüyor! Aids'ten bile daha tehlikeli!
Regl ağrısı nasıl geçer?
Regl ağrısı nasıl geçer?
Sigarayı bıraktıracak tedavi yöntemleri nelerdir?
Sigarayı bıraktıracak tedavi yöntemleri nelerdir?
Akşam yemeğinde soğan yiyenlere kötü haber var!
Akşam yemeğinde soğan yiyenlere kötü haber var!
Bu zararları hiç bilmiyorduk! O vitamin eksikliği...
Bu zararları hiç bilmiyorduk! O vitamin eksikliği...
Hamilelikte sürecinde kansızlığa dikkat! Ciddi sonuçlara neden olabilir
Hamilelikte sürecinde kansızlığa dikkat! Ciddi sonuçlara neden olabilir
Bir dönem sona erdi! Artık yazılmayacak
Bir dönem sona erdi! Artık yazılmayacak
Çinliler onu sonsuzluk iksiri olarak görüyor! Tam 2200 yıllık Kombucha
Çinliler onu sonsuzluk iksiri olarak görüyor! Tam 2200 yıllık Kombucha'yı mutlaka denemelisiniz
Yemeyen pişman olur! O ölümcül hastalığı engelliyor
Yemeyen pişman olur! O ölümcül hastalığı engelliyor
Şarbondan kendimizi nasıl korumalıyız?
Şarbondan kendimizi nasıl korumalıyız? 'Başıma gelmez' demeyin...
Aile sağlığı merkezlerinde check-up dönemi başladı
Aile sağlığı merkezlerinde check-up dönemi başladı
D vitamini eksikliğinin hiç bilmediğiniz zararları
D vitamini eksikliğinin hiç bilmediğiniz zararları
Yanlış çanta seçimi tehlike saçıyor!
Yanlış çanta seçimi tehlike saçıyor!
Aile sağlığı merkezlerinde "check-up" dönemi!
Aile sağlığı merkezlerinde "check-up" dönemi!
Okullar Açılıyor, Çanta Seçimine Dikkat!
Okullar Açılıyor, Çanta Seçimine Dikkat!
Sık Sık İdrara Çıkmak Neyin Göstergesi, Vücudunuzun Mesajlarına Kulak Verin!
Sık Sık İdrara Çıkmak Neyin Göstergesi, Vücudunuzun Mesajlarına Kulak Verin!
İki dakikada uykuya dalmanızı sağlayan yöntem!
İki dakikada uykuya dalmanızı sağlayan yöntem!
Çok oturmak ölüm riskini artırıyor
Çok oturmak ölüm riskini artırıyor
Histerik kişilik bozukluğu nedir?
Histerik kişilik bozukluğu nedir?
Şarbon hastalığı nedir, nasıl nereden bulaşır? (Şarbon hastalığı belirtileri)
Şarbon hastalığı nedir, nasıl nereden bulaşır? (Şarbon hastalığı belirtileri)
Beyaz çayın kilo fiyatı dudak uçuklattı!
Beyaz çayın kilo fiyatı dudak uçuklattı!
Grip aşısı olmayı unutmayın
Grip aşısı olmayı unutmayın
Buzdolabını tepe tepe kullanmayın
Buzdolabını tepe tepe kullanmayın
Hafızanız mı kötü! İşte beyni güçlendirmenin 8 yolu
Hafızanız mı kötü! İşte beyni güçlendirmenin 8 yolu
Ağız kokusu nasıl önlenir?
Ağız kokusu nasıl önlenir?
Haber Yazılımı
kocaeli escort izmit escort bakırköy escort