İnsanlar ilgi çekici şeylere hayranlık beslerler, bir çiçeğin kokusunu duyduklarında çiçeği ellerine alıp koklar da koklarlar. Çiçeği koparmaktan geri de durmadıkları olur. İlgi bir kere çekilsin İnsan Nesneyi arzulasın onu elde etmek için çaba gösterir.
Ama her şey de ilgi çekici değildir maalesef. Eee öyle olunca da yapılması gereken şey süsleyip olduğundan güzel göstermek değil midir? Kuşlar bile dişilerini etkilemek için dans eder tüy kabartırlar. Doğanın da kendine has bir dili vardır.
İnsanlarsa imaj yaratır ve duruşlarını zenginleştirirler. Kıyafetlerimiz bile farklı stillere ayrılıyor. Toplumda böylece herkes kendi içindeki hislerini bir nebze de olsa dışarı yansıtabiliyor.
Doğa ve insandan iki küçük örnekle etkiyi örneklemeye çalıştım. Etki edebilmek için dikkat çekmek gerekecektir. İşte Küresel piyasalar satış yapabilmek için bir dönem sonra küresel reklamları keşfettiler. Ürünlerin kaliteleri reklam bütçeleri ile ölçülmeye başladı. Kötü bir ürünün reklam bütçesi doğal olarak daha az oluyordu.
Hatta reklam sadece ekonomik pazarlama ihtiyacı için oluşturulmuyor. Hayatın pek çok alanında reklam çok büyük bir yer kaplamaya başlamış durumda. Siyaset meydanlarında Partilerin şarkılarının çalınması da bu reklam bilincinin gelişmesi ile alakalıdır. Siyasal partiler bir müddet sonra bir marka halini alıyor. Şarkıları, türküleri ve afişleri yayınlanıyor.
KÖTÜ REKLAM YOKTUR..?
Öyle mi cidden? Cidden reklamın kötüsü olmaz mı? Bana kalırsa olur. Kötü bir reklam aşk duygusu yerine nefret duygusunu körükleyebilir. Böyle olduğunda ürüne duyulan ilgi yok olacaktır. Bunu da marka sahipleri istemez.
Gündeme gelen bir reklam polemiğine kafamızı çevirmek isterim. CHP Genel Başkanı Kılıçtaroğlu ve gazeteci Uğur Dündar Tv 100 kanalında Röportaj programı gerçekleştirirken birden altta SADAT’ın reklamı dönmeye başladı.
Bu durum tabi ki eleştirileri peşinden getirdi. Hatırlanacağı üzere Kılıçtaroğlu SADAT binasının önüne gidip açıklamada bulunmuş, Türkiye siyasetine ciddi bir tartışma konusu sunmuştur. Tv 100 yönetimi bu durumun ellerinde olmayan bir nedenden ötürü gerçekleştiğini söylese de olan oldu.
Yine gündem değişti ve bence bu olaydan sonra o programın izlenmesi artacaktır. Bu sefer reklamın iyisi mi? Kötüsü mü? Bilmem ama bu olay istenmeyen bir reklama dönüşmüş noktada